Rechtsaansprakelijkheidsverzekering

Vaeyens
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Rechtsaansprakelijkheidsverzekering

#1 , 16 mei 2018 12:05

Heeft er soms iemand goede ervaringen met zijn rechtsaansprakelijkheidsverzekering ivm erfkwesties wanneer men deze nodig had ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mei 2018 12:20

U bedoelt vermoedelijk "verzekering rechtsbijstand".
Als u een verzekering rechtsbijstand hebt zal u in de polis moeten kijken of die betwistingen m.b.t. erfenissen dekt.

Vaeyens
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mei 2018 12:42

Inderdaad sorry, rechtsbijstand. Kan men deze gaan afsluiten voor een heel specifieke zaak, wanneer men vermoed dat je in de toekomst zal te maken krijgen met verdeling erfenis ?( en natuurlijk nu al moeilijkheden ondervind om tot een gelijk te komen ) of wanneer je weet dat je binnen 1 a 2 jaar hier zelf het vuur aan de lont wil steken om een rechtszaak te beginnen ?

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 16 mei 2018 12:46

Verzekeringen dekken niet met terugwerkende kracht.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Vaeyens
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 mei 2018 13:23

Is ook niet voor het verleden maar voor de toekomst, er is nog geen verdeling , alle erfgenamen zijn nog in onverdeeldheid qua onroerend goed, en er is nog geen rechtszaak of advocaat in het spel. Maar ik zou graag uit onverdeeldheid treden. De anderen willen dit niet en zullen er alles aan doen om te dwarsbomen. Er is nog niets gebeurt in het verleden en ik kan gerust nog een jaartje wachten met actie.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 mei 2018 13:37

Als u dat aan uw verzekeraar vertelt zal hij dit niet verzekeren. Het lijkt mij te laat om hier nu een verzekering voor af te sluiten.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”