erfrecht Spanje

Happyrandonator
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

erfrecht Spanje

#1 , 13 mei 2018 17:43

Dag iedereen,

De situatie is als volgt.
Vorig jaar zijn mijn grootouders overleden gekomen en zijn hun rijkdommen verkocht en opgesplitst onder hun dochter en twee zoons, waaronder mijn vader.
mijn vader is samen met mijn tante (de dochter erfgename) naar Spanje verhuist met hun deel van de erfenis.
mijn vader was niet zo goed niet meer te been en dus had mijn tante volmacht over zijn spaanse rekening daar.
Nu is hij dus te komen overlijden en zou dus zijn deel van de erfenis wat nog een 80'000 Euro zou moeten zijn naar mij en mijn broers en zus moeten gaan.
Maar in Spanje zijn ze nogal laks met al die zaken, waaronder dat er bijvoorbeeld geen rekeningen geblokkeerd worden bij overlijden.
Dus direct na overlijden van mijn vader zou mijn tante zo snel mogelijk al zijn geld af zijn rekening gehaald hebben waarna wij er dus niets meer van te zien krijgen.
Ik weet dat ze nog een belgische rekening heeft waar ze waarschijnlijk al dat geld op gestort heeft, aangezien dat ze nog steeds weduwe pensioen trekt van hier in België.
Is er mogelijk voor ons ( de rechtmatige erfgename) nog een manier om aan onze erfenis te geraken?
Alle feedback is meer dan welkom.


Met vriendelijke groeten Randy W.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 13 mei 2018 17:59

Eerst en vooral, innige deelneming.

Nu, hier is Spaans erfrecht van toepassing (woonplaats overledene), dat gaat mogelijk afwijken van het Belgische waardoor u niet automatisch uw erfdeel krijgt. Stel hiervoor een Spaanse notaris aan die uw belangen verdedigt.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”