Curator aangesteld nalatenschap terwijl er reeds lang een notaris het dossier in handen heeft

Claudiatje
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Curator aangesteld nalatenschap terwijl er reeds lang een notaris het dossier in handen heeft

#1 , 11 mei 2018 12:51

Beste,

begin maart vader overleden, begin maart onze notaris start dossier, half maart woning leeggemaakt en gepoetst, we kregen vd huisbaas tijd tot eind april, alles is geregeld en broer heeft zelfs al zijn levensverzekering van vader gekregen...

Deze week bericht dat er op 18 april een curator is aangesteld wegens het niet naar voor komen van erfgenamen en nalatig de woning niet opgezegd en leeggemaakt......??

Terwijl we ons direct bij de notaris hebben aangemeld en de woning was reeds opgeruimd!

Maandag gaat notaris naar de betreffende aangestelde advocate bellen, maar ik vraag mij af of dit zomaar kan? Wij hebben hier geen weet van een curator noch berichten gekregen van een advocate? We zijn nu toch al 3 weken verder van de aanstelling curator!

Ik las een artikel
Een curator kan immers pas worden aangesteld na verloop van een termijn van 3 maanden en 40 dagen. Het laten verstrijken van deze termijn is vaak geen goede oplossing: u verliest immers kostbare tijd.
Het mandaat van de curator eindigt eveneens wanneer er erfgenamen opduiken, die de curator moeten vergoeden voor zijn gemaakte kosten.

Maar Het is geen onbeheerde nalatenschap, wij zijn nooit zoek geweest!

Begrijpe wie begrijpen kan.....

Gaat die curator nu de boel rekken, of moet hij direct alles stopzetten? (Notaris was niet welgezind met die curator)

Dank vd antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 11 mei 2018 13:23

Laat het over aan de notaris om deze knoop te ontwarren.
Wie heeft verzocht om aanstelling curator?
Heeft de verhuurder tijdig zijn sleutel terug gekregen?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 11 mei 2018 15:48

Mogelijks is het gewoon een vergissing (naamsverwisseling) Wacht dus gewoon af wat uw notaris van deze curator zal vernemen.

Reclame

Claudiatje
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mei 2018 13:54

Ok doe ik! Ja sleutel netjes op tijd afgegeven zoals afgesproken....

Bedankt.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”