mijn 2 kinderen hun vader is overleden. Zij hebben nog 2 stiefbroers die medeerfgenamen zijn van het huis

Mijnkids
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

mijn 2 kinderen hun vader is overleden. Zij hebben nog 2 stiefbroers die medeerfgenamen zijn van het huis

#1 , 09 mei 2018 00:09

Mijn 2 kinderen hun vader is overleden en het huis staat te koop. Zij zijn daar gedomicilieerd en 2 oudere stiefbroers, ook erfgenamen maar niet gedomicileerd in het huis willen mijn jongens uit het huis zetten. Kan dit zomaar? Kunnen mijn kinderen hen toegang tot het huis verbieden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 09 mei 2018 14:06

Zijn er minderjarigen in het spel?

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 09 mei 2018 14:37

Als zij daar gedomicilieerd zijn, kunnen ze alleen met een rechterlijk bevel worden uitgezet.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 09 mei 2018 14:55

Het huis staat momenteel te koop en je zonen zijn dar gedomicilieerd. tot de verkoop kunnen je zonen daar wonen, want dat is hun oficeel adres. De stiefbroers daarentegen, zijn wel erfgenamen, maar niet gedomicileerd op dat adres. dus mogen zij strikt genomen zomaar niet binnen- en buitenlopen in de woning, want dan schenden ze de huisvrede van de bewoners; Gezien het feit dat ze erfgenaam zijn, mogen ze wel in afspraak met de huidige bewoners, samen met de notaris bvb; naar binnen om de inventaris op te maken van de persoonlijke bezittingen van de vader. Maar zij kunnen absoluut niet de bewoners uitzetten. De bewoners moeten er natuurlijk rekening mee houden dat ze binnen afzienbare tijd een andere woonst moeten zoeken (als de woning verkocht is. )

Mijnkids
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 mei 2018 14:35

Enorm bedankt voor je reaktie!

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 12 mei 2018 20:15

Nogmaals de vraag: zijn er minderjarigen in het spel?
De reacties gaan er tot nu toe van uit dat iedereen meerderjarig is.

eylis
Berichten: 8840

#7 , 12 mei 2018 23:01

@blaatpraat; ze zijn meerderjarig, dat kan je uit het verhaal opmaken. Immers, de kinderen zijn gedomicilieerd op dat adres en zijn er blijven wonen zelfs nadat de vader overleden is. Minderjarigen laat je meestal niet zelfstandig alleen wonen. En de stiefboers zouden dan de communicatie mbt de erfenis niet met deze minderjarige kinderen voeren (dat heeft geen enkele zin) maar met de overlevende ouder.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”