Hoe lang kan men openbare verkoop tegenhouden?

Mi Sueno
Topic Starter
Berichten: 173

Hoe lang kan men openbare verkoop tegenhouden?

#1 , 07 mei 2018 12:23

We zijn momenteel aan het wachten op onze 1ste afspraak bij de notaris. Ditweekend wou ik mijn broer tegemoet komen en aan zijn vraagprijs voor de woning toe te geven. Vermits hij nogal veel boven de schattingsprijs wil te koop zetten wou ik een minimum prijs weten en heb dan ook die van mij gezegd. Dat willen ze dan ook weer naar hun hand zetten en zitten dan nog 50.000 euro b9ven de schattingsprijs

Van mijn advocaat krijg ik zo weinig info. Ik wil gewoon weten , ik eis de openbare verkoop. Hoelang kan dit worden tegengehouden ? Ik heb voldoende mails om te bewijzen dat ik altijd maar heb geprobeerd. Ik ben het zat. Als ik toegeef aan hem weten we wanneer we beginnen maar niet wanneer de verkoop er komt.

Dus ... kan hij dit zelfs via gerechtelijke vereffening maanden tegenhouden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 mei 2018 12:43

Stap gewoon naar de rechtbank met uw bewijzen. De rechter zal een notaris aanstellen, die dan de verkoop moet opstarten.

Mi Sueno
Topic Starter
Berichten: 173

#3 , 07 mei 2018 14:38

Mava
Rechtbank is al gebeurd. Ik ben aan het wachten op de bereidwilligheid van de advocaat van mijn broer om een dag est te leggen bij de notaris. Die heeft al 10 dagen geleden verscheidene datums doorgegeven.

Wat ik wil weten is. Hoelang kan mijn broer " tegenspartelen"

Ik weet dat je de openbare verkoop kan vragen maar dat de tegenpartij dit nog lang kan tegenhouden.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”