Begrafeniskosten overleden vader

marmar1305
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Begrafeniskosten overleden vader

#1 , 05 mei 2018 21:10

Mijn broer heeft nu pas bericht ontvangen dat mijn broer en ik de begrafeniskosten van 3000 euro moeten betalen van mijn vader die blijkt overleden te zijn in oktober 2016. Wij hebben geen enkel contact meer met hem gehad sinds 1980. Wij weten niet wie de papieren van de begrafenis(kosten) heeft getekend voor akkoord. Wij weten ook niet of er geld op zijn rekening stond op moment van overlijden. Wij hebben tijd tot half juni voor betaling.
Ikzelf woon in het buitenland maar mijn broer woont in Belgie. Wij hebben nooit enige aanspraak gemaakt op iets van de nalatenschap. Wat zijn onze opties aub? Wat zijn de kosten hiervoor? Vriendelijk bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 05 mei 2018 21:24

Begrafeniskosten moeten door de kinderen ( zelfs indien geen erfgenamen) betaald worden. Wederzijdse onderhoudsverplichting.
Raar want bij overlijden zal een OCMW of gemeente of ziekenhuis steeds de familie ( kinderen) trachten te verwittigen - in nogal wat gevallen gebeurd dit dan via politie of parket en politie.
Zijn er andere mogelijkheden - uw broer in BE kan bij de gemeente eens navragen waar uw vader is overleden en wie het allemaal geregeld heeft. Indien erfgenaam via een notaris.
Waren jullie al meerderjarig bij de contractbreuk?

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”