Erfenis - discussie over waarde bouwgrond 25 jaar geleden gekocht van mijn ouders

MFL1986
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Erfenis - discussie over waarde bouwgrond 25 jaar geleden gekocht van mijn ouders

#1 , 30 apr 2018 10:30

Graag jullie advies:

Ruim 25 jaar geleden heb ik een stuk bouwgrond gekocht van mijn ouders. Mijn broers en zussen waren destijds akkoord met de verkoopprijs.

Nu zijn mijn ouders onlangs overleden en moet de erfenis verdeeld worden. Daar is reeds discussie over ontstaan. Eén van mijn zussen is van mening dat wij onze bouwgrond destijds te goedkoop hebben gekocht van onze ouders. Ze wil hetgeen dat we volgens haar destijds te weinig betaald hebben via de te verdelen erfenis recupereren.

Wij vragen ons nu uiteraard af of dit zomaar kan. Enerzijds hebben zij zich destijds allemaal akkoord verklaard met de verkoopprijs en anderzijds is dit ruim 25 jaar geleden.

Kent er iemand een advocaat/notaris (tussen Gent en Antwerpen) met kennis van zake waarbij wij ten rade kunnen gaan?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 30 apr 2018 10:56

Indien die verkoopprijs destijds geen aanleiding heeft gegeven tot herziening van de betaalde registratierechten dan hebt u het bewijs in handen dat het een gangbare prijs was.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”