erfenis

bryan712
Topic Starter
Berichten: 185

erfenis

#1 , 28 apr 2018 21:51

hoe zit het momenteel met erven van je ouders?wij zijn thuis met 3 kinderen,maar mijn oudste broer komt al jaren niet meer bij zijn ouders,mijn jongste broer zelden.ik doe alles voor hen.met heel veel liefde
ik weet dat mijn ouders het liefste alles aan mij zouden achterlaten,maar dat kan wss niet?maar is er een mogelijkheid dat ze meer aan mij schenken dan aan alle drie evenveel?moeten ze dit laten schrijven in hun testament?moeten mijn broers daarmee akkoord zijn?wat kan er en wat niet,en wat moeten ze dan doen?(btw..ik hoop dat mijn ouders nog 20 jaar leven hoor,al zal dat wss niet zo zijn,maar ik kan hen niet missen,zij zijn mijn alles)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 28 apr 2018 23:55

Uw ouders kunnen via testament u idd meer geven. Laat een notaris hen daarbij helpen.
Momenteel : ieder kind moet minstens 1/4 krijgen, maar het laatste kwart kunnen zij ook aan u geven.
Vanaf 1 september : iedereen 1/6 , ouders kunnen over 1/2 vrij beschikken.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

bryan712
Topic Starter
Berichten: 185

#3 , 29 apr 2018 09:05

dank u wanton voor je reactie,en moeten de andere kinderen dan hiervoor geen toestemming geven?
en moeten mijn ouders hiervoor betalen als ze dit willen laten doen?

Reclame

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 29 apr 2018 09:10

Vanaf september kan binnen de familie een afspraak gemaakt worden dat de erfenis op een bepaalde manier verdeeld wordt. Maar dat is niet nodig. Het staat de ouders vrij om binnen de geciteerde wettelijke regels zelf te verdelen. Zonder akkoord of toestemming van anderen. En dat kost niets.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

bryan712
Topic Starter
Berichten: 185

#5 , 29 apr 2018 09:12

dank u wanton voor je reactie

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”