uitkopen maar uitbetalen na verkoop

chrysanth
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

uitkopen maar uitbetalen na verkoop

#1 , 28 apr 2018 15:36

Er is een erfenis -vastgoed villa- en ik weet dat de verkoop lang zal aanslepen er is geen conflict maar

regeling vastgoedmarkt/economie... (men wilt wachten op juiste tijden om te verkopen)



Is het mogelijk om mijn deel te laten uitkopen door de andere leden en dan bv vast te leggen bij de notaris

dat ze pas de som betalen NA de verkoop? (omdat ze de som voor de verkoop niet hebben en ik daar geen probleem mee heb)

is zoiets mogelijk om te regelen via de notaris?





liefst niet te afwijkend antwoorden met een kluwen maar ik zoek een antwoord of zoiets mogelijk is of niet

dus of ze me uitkopen en de som betalen pas NA de verkoop (aan mij) of dat mogelijk is



dus



1 vastgoed te koop

2 of ze mij toch nog kunnen opkopen terwijl we het te koop zetten

3 eventueel het bedrag LATER pas na de verkoop aanmij betalen

of deze drie puntjes deze combinatie mogelijk is via de notaris



omdat ik daarmee ook een hele procedure vermijd en hele rompslomp vermijd een erfenis dat lang aansleept vermijd
ik heb ook andere persoonlijke private redenen om zoiets te verkiezen beide financieel/familiaal beide redenen (dus om zo een procedure te verkiezen) dus kan dit?




dus uitkopen maar uitbetalen pas na verkoop

kan dit?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 28 apr 2018 18:20

Ik dacht wel dat zo iets kan. Maar laat u wel goed bijstaan door de notaris. Misschien willen de andere erfgenamen dit niet want het brengt extra kosten mee. Registratie, erelonen ,...
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#3 , 29 apr 2018 01:05

Beste

U kan perfect werken met een uitgestelde betaling. Alleen lijkt me dat zinloos. Als u nu uw deel verkoopt zullen er in elk geval registratierechten verschuldigd zijn op de verkoop van uw deel. Als het pand in kwestie nadien wordt doorverkocht zijn er opnieuw registratierechten verschuldigd. Ook op uw deel dat intussen eigendom is van de andere erfgenamen. Gezien u toch op uw centen wil wachten tot na de verkoop zie ik geen winst. Enkel meer registratierechten...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

chrysanth
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 apr 2018 02:26

ok danku voor u antwoord ik heb een betere kijk nu
het kan soms een kluwen zijn de wetgeving hier mvg :lol: :lol: :lol:

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”