Erfenis verdwenen

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Erfenis verdwenen

#31 , 30 mei 2018 09:52

Mijn tante was echt niet meer in staat om op restaurant bezoek laat staan om op cruise te gaan .
Het geld is dan nog allemaal door de ene zoon die volmacht gekregen had , in stukken afgehaald .
Zonder medeweten van de tweede zoon .
En dan op 5 jaar , 335000 euro laten verdwijnen . Het was gewoon een OCMW rusthuis .
Mijn vader is overleden , 4jaar ervoor was er ook een verkoop . Wij hebben alles uit de kast moeten halen om aan te tonen waar het geld is verbleven .
De juiste man op de juiste plaats zeker .
€335.000 kan niet zomaar "verdwijnen". Ik denk dat je in zo'n geval vrij makkelijk kan aantonen dat ofwel die éne zoon plots veel geld op zijn rekeningen staan heeft, ofwel bepaalde aankopen / bepaalde levensstijl aangenomen heeft die niet in lijn ligt met zijn normale inkomen.

Maar in deze situatie gaat het over misbruik van een volmacht van een rekening. Da's een héél ander verhaal dan wanneer tante effectief zelf haar rekening zou leeghalen in de jaren voor haar dood. In het geval van de volmacht, zullen andere begunstigden zich wenden tot diegene die de volmacht misbruikt heeft en heeft de fiscus er weinig mee te maken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”