huurrechten

Bernardina
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huurrechten

#1 , 22 apr 2018 17:14

Hallo allemaal.

Zitten met een moeilijk probleem. Wonen zelf niet meer in Nederland, maar onze familie nog wel. Een tijd geleden is mijn schoonzus met partner ingetrokken bij mijn schoonmoeder, omdat ze zelf uit hun woning waren gezet. Nu kregen we bericht dat ze geld van mijn schoonmoeder's bankrekening gebruikt hebben totdat de bank de rekening geblokkeerd heeft, omdat ze meer dan dan duizend euro in het rood stond! Iemand die nooit in het rood stond! Ze is 81 jaar oud en bijna blind en we vertrouwden erop dat ze goed verzorgd werd. Bijkomende problemen, dochter is executeur testamenteur en heeft haar moeder meegenomen naar de notaris om te bedingen dat ze na haar dood nog 2 jaar langer in het huis zouden mogen wonen, zodat het huis niet verkocht kan worden gedurende die tijd! We zijn ermee bezig om dat terug te draaien en iemand anders te benoemen als executeur. Nu beweren zij dat 1 keer 100 euro huur hebben betaald in ongeveer 6 maanden en dus recht hebben op huurbescherming! Geen contract, niets! Natuurlijk willen we hun er nu uit, ook uit bescherming naar mijn schoonmoeder toe! Wat kunnen we doen? Schoonmoeder wil geen aangifte doen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 22 apr 2018 17:27

dit is een Belgisch juridisch forum, familie woont nog in Nederland, bijgevolg is de Nederlands wetgeving van toepassing.

u kan uw vragen hier stellen;

http://rechtenforum.nl/

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”