Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Indien u hiernaar op zoek bent, raadpleeg Jureca De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
BvG
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Aangifte nalatenschap

#1 , 7 maand 3 weken geleden (18 apr 2018 09:54)

Mijn schoonmoeder was de drie jaar voor haar overlijden in een rusthuis en heeft geen eigendommen. We hebben, vóór ze naar het rusthuis ging, haar inboedel door de kringwinkel laten ophalen. Het enige wat ze mee heeft genomen zijn wat boeken, foto’s en een paar kleine juwelen. Ze was dement en moet in de jaren voor haar dood veel dingen weggegeven hebben.
De weinige dingen die ze nog had, enkele boeken, foto’s en niet-waardevolle juwelen, hebben wij nu. Moeten we deze aangeven bij niet-geregistreerde schenkingen of gaat het hier enkel om waardevolle voorwerpen?

wanton

#2 , 7 maand 2 weken geleden (19 apr 2018 19:36)

Spreek eea af met de Registratie. Misschien aanvaarden zij een verklaring ipv een aangifte.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

asperger
Juridisch actief: Nee

#3 , 7 maand 2 weken geleden (19 apr 2018 19:38)

Erven van een inboedel en persoonlijke zaken is geen schenking.
Verder: zie Wanton.
Niemand is nutteloos. Je kunt altijd nog dienen als slecht voorbeeld.

Reclame

Edgar W.
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Heb je nog bijkomende vragen? Kijk even op Jureca.be voor snel & betaalbaar juridisch advies!

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”