overlijden van mijn papa

franskelly
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Re: overlijden van mijn papa

#16 , 17 apr 2018 20:47

al gelezen maar als ik hier nu ga scheiden tellen weer nederlandse wetten en aangezien ik ook een erfenis krijg terwijl ik in nederland woon. maar ja zoals ik al zei nederlandse juristen konden me niet helpen en hier is alleen een discussie over me huwlijk ik ga hier niet vinden wat ik zoek en heb ook na een zware dag zoals vandaag met afscheid geen zin in discussie maar gewoon duidelijke antwoorden op me vragen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
franskelly
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#17 , 17 apr 2018 20:48

al gelezen maar als ik hier nu ga scheiden tellen weer nederlandse wetten en aangezien ik ook een erfenis krijg terwijl ik in nederland woon. maar ja zoals ik al zei nederlandse juristen konden me niet helpen en hier is alleen een discussie over me huwlijk ik ga hier niet vinden wat ik zoek en heb ook na een zware dag zoals vandaag met afscheid geen zin in discussie maar gewoon duidelijke antwoorden op me vragen

Oude Belg
Berichten: 3192

#18 , 17 apr 2018 21:39

al gelezen maar als ik hier nu ga scheiden tellen weer nederlandse wetten
Je bent getrouwd volgens Belgisch recht. Nederlandse wetten doen er, wat dit betreft, dus niet toe.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#19 , 17 apr 2018 22:11

En bel eens met een Belgische notaris.
Want u hoeft dat appartement niet over te nemen maar kan het opzeggen als 'erfgenaam'.
Wat de huisbaas allemaal vertelt is ook met een grove korrel zout te nemen.
Woninghuurwetgeving
http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... 013-NL.pdf
http://www.notaris.be/erven-schenken/er ... aanvaarden

franskelly
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#20 , 18 apr 2018 10:10

het gaat mijn niet eens op dat erven of gehuwd regels maar mij gaat het om of een huisbaas idd dat soort dingen kan bepalen ik ben getrouwd wil daar heel graag gaan wonen maar ga echt niet scheiden voor een huisbaas die dat even zo wenst. sorry had de vragen ook anders moeten omschrijven

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”