Akte van erfopvolging

kathelientje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Akte van erfopvolging

#1 , 11 apr 2018 14:00

Beste,

Door een moeilijke situatie met mijn broer aangaande de erfenis van mijn ouders, werd ik verplichr een gerechtelijke notaris te laten aanstellen. Nu heb ik geen echt vertrouwen in deze man, hij weigert de rekeningen van mijn ouders te betalen, ook al heeft hij t geld naar hem gehaald. Tevens weigert hij mij een akte van erfopvolging te geven
Moet hij hier de toestemmi g van mijn broer voor krijgen, volgens mij niet. Of kan ik naar een andere notaris gaan voor deze akte. Bedankt en groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 11 apr 2018 19:05

Een akte van erfopvolging dient afgeleverd te worden van zodra één erfgenaam daar om verzoekt. Maar misschien kan zo'n akte niet afgeleverd worden wegens fiscale schulden van uw broer of een andere betrokkene.
Indien die notaris de gelden beheert van de nalatenschap, dient hij zeker de uitvaartkosten te betalen. Laat hem niet gerust tot u een deftige verklaring heeft ontvangen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”