Erfenis weigeren bij leven

bortels Eric
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Erfenis weigeren bij leven

#1 , 11 apr 2018 10:58

Geachte,
25 j geleden is mijn vriendin en haar dochter bij mij komen wonen. Nadat een tiental jaar later haar ex geen alimentatie meer wou betalen zijn wij getrouwd en heb ik haar dochter geadopteerd. 6 j later zijn we uit elkaar gegaan en heb ik de alimentatie betaald. Nadat dit betalen afgelopen was heb ik mijn dochter niet meer gezien...
Mijn dochter is ondertussen 25 j en komt nu onverwacht, via de Federale overheidsdienst, af met een verzoek tot naamsverandering. Ze wil mijn naam niet meer, maar die van haar moeder. Men vraagt mij hiermee akkoord gaan, ook al gaat dit niet veel uitmaken. Ik heb mijn dochter gevraagd, als ze toch zo kwaad is op mij, dat ze dan ook maar moet afzien van haar erfrecht zodat ik ook makkelijker verder kan met mijn leven. Ze is hiermee akkoord maar juridisch lijkt dit onmogelijk.
Ziet iemand hiervoor een oplossing?
Laatst gewijzigd door webmaster op 11 apr 2018 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen namen van personen aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 11 apr 2018 13:00

Je moet eerst doodgaan.
Eerst dan kan ze de erfenis verwerpen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”