Weigering verdeling erfenis

Martin r
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Weigering verdeling erfenis

#1 , 06 apr 2018 23:16

Even de situatie schetsen:
Onze vader is onlangs overleden. De wettelijke erfgenamen zijn mijn broer, ikzelf en onze moeder (was nog feitelijk gehuwd, al lang niet meer samenwonend).
Sinds kort woonde mijn vader samen met zijn vriendin (feitelijk samenwonend, hij was nog steeds ergens anders gedomicilieerd).
Na het overlijden vroegen we zijn vriendin om wat spullen van onze vader (zaken met weinig financiele waarde maar vooral emotionele waarde).
Dit werd resoluut geweigerd en we zijn er ook niet meer welkom.
Daarna heeft de notaris haar een verzoek gestuurd om de goederen aan ons over te maken. Ook dit verzoek werd geweigerd.
Mijn vraag is welke stappen we best ondernemen. Liefst zouden we alles onderling met zijn vriendin regelen, maar dit lukt echt niet.
Alvast bedankt voor alle mogelijke suggesties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 apr 2018 09:19

Klacht neerleggen bij politie. Dat is diefstal gezien zij geen erfgename is (tenzij er een testament ten hare voordeel is.)

eylis
Berichten: 8840

#3 , 07 apr 2018 11:42

vraagje: wat bedoel je met feitelijk gehuwd?Want eigenlijk spreekt die term zichzelf tegen: ofwel ben je gehuwd: en dat is wettelijk. Ofwel ben je gescheiden: en dat kan wettelijk of feitelijk. Wellicht bedoel je feitelijk gescheiden (maar dus nog wel wettelijk gehuwd)?

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”