fraude binnen KI ?

kamiel7
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

fraude binnen KI ?

#1 , 04 apr 2018 15:29

Geachte,
Ik zit al jaren opgescheept met een erfenisconflict waarbij twee notarissen betrokken waren. Zij maakten beiden een testament bij dezelfde persoon toen die opgenomen was in het ziekenhuis toen hij stervende en niet bij bewustzijn was; geen van beide notarissen vroeg de goedkeuring van de geneesheer om bij de patiënt een testament te maken. Later keurde de geneesheer de testamenten af nadat ze op de rechtbank waren neergelegd.
Omdat mijn erfvoorganger de wettelijke erfopvolger was had zij geen testament nodig. Het tweede testament herriep het eerste doch bleek achteraf ook nog nietig wegens een beroepsfout van de notaris (maar 1 getuige).
Hoezeer ik ook aandrong om het medisch dossier op te vragen, het lukte me niet en de geneesheer die de testamenten had afgekeurd (wegens flagrante onbekwaamheid van de testator) overleed enkele weken na mijn vraag om verhoord te worden.
Ik veranderde onlangs van advocaat en toen bleek uit mijn dossier (met o.a. opvraging van het medisch dossier) dat achter mijn rug de zaak in het Hof van Cassatie is behandeld en het arrest van KI werd vernietigd en teruggestuurd naar KI maar met een andere samenstelling.
Er werd buiten mijn weten een nieuw arrest opgesteld door KI; dit zat niet in het dossier maar enkel met een verwijzing met datum .
Daarom ging ikzelf naar het HvBeroep om mijn arrest in te zien. Dit werd mij echter geweigerd !!
Twee maanden geleden gaf ik de opdracht aan mijn nieuwe advocaat dit arrest in mijn plaats op te vragen. Hij stuurt mij weken later een bericht niet meer voor mij te kunnen optreden en dat ik een andere advocaat diende te zoeken.
Wat moet ik doen ? Dit lijkt erg op fraude binnen het gerecht die de notarissen een hand boven het hoofd houdt om hun notariaat niet in gevaar te brengen . Of staat het notariaat boven de wet ? Ik zit tevens zonder advocaat !!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5414

#2 , 05 apr 2018 20:14

Verhaallijn is onduidelijk. KI is - veronderstel ik - kamer van inbeschuldigheidsstellong. Iemand lijkt je dus aabgeklaagd te hebben voor iets. Advocaat zal zich ws teruggetrokken hebben omdat hij in uw dossier geen zaak ziet. Je schrijft zelf dat het testament opgemaakt was toen hij niet bij bewustzijn was (zodat je erfvoorgangers dit aanvechten). Heb je wel een zaak?

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 05 apr 2018 20:23

En dan bent u al zo wie zo de onderzoeksrechter en of de raadkamer gepasseerd......

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”