Geld ontvreemd uit brandkoffer ouders

Rochefort10
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geld ontvreemd uit brandkoffer ouders

#1 , 04 apr 2018 09:31

Toen ons moeder stervende was (2008) besliste ons vader om ±6000€ in huis te halen voor geval van ....we vroegen ons toen wel af: Voor geval van wat? Maar soit. Hij haalde dus het geld van zijn bank en stopte het in zijn muurkluis in huis. Alles in orde en hij heeft het geld nooit gebruikt (zijn woorden). Toen hij verleden jaar naar het rusthuis moest en het huis werd leeggehaald zei ons zus op zekere dag: Ik heb dat geld uit de kluis meegenomen naar huis! Hoeveel zat er in zus? geen idee zei ze. 1 jaar later weet ze het nog niet, laat staan mijn broer en ik. Toen heb ik voorgesteld dat ze dat geld, die van vader is, op zijn rekening moet storten, dat wat zij gedaan heeft op haar eentje diefstal is tov haar broers. Tot op heden (6-maanden later) deed ze dat dus nog niet. Nu heb ik wel gedreigd met een aangetekend schrijven dat ze nog de kans krijgt het tot einde van de maand het op vaders rekening te plaatsen, dat ik anders klacht ga neerleggen bij de politie. Maar kunnen wij dat zomaar? We hebben geen getuigen en hebben ook maar gissen dat er nog ±6000€ in de koffer stak. Het zou ook van het zotte zijn er kosten aan te maken als we toch met de neus tegen de muur aanlopen. Mijn vader leeft nog, maar die vertrouwd zijn dochter 100% en zijn zonen zijn de slechteriken. Maw. we staan er alleen voor en woord tegen woord. Ook al heeft ze toegegeven dat ze het weggenomen heeft. Of kan een ouder zomaar het baar geld wegschenken aan een van zijn kinderen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 04 apr 2018 12:08

Zoals u zelf zegt : er is geen enkele bewijskracht. Niets bewijst dat uw vader dat geld effectief in die kluis stak. niets bewijst dat hij het sinds de afname niet uitgegeven heeft, niets bewijst of en hoeveel uw zus uit die kluis haalde....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Rochefort10
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 apr 2018 12:25

Ja zo is dat basejumper, daar zijn we ons volledig van bewust, we hebben geen poot om op te staan. Ze bekende wel tegen mijn broer en mezelf, maar wat is een woord voor een deugniet waard? In een seconde weten ze van niets meer.

Reclame

P-Stone
Berichten: 280

#4 , 06 apr 2018 13:25

Aangezien vader nog leeft heeft uw zus niet van U en uw broer gestolen, maar van uw vader (ervan uitgaand dat er idd geld ontvreemd werd).
Stelen van uw ouders is in België geen misdrijf.
Om deze 2 redenen (geen misdrijf en u bent geen betrokken partij) is het zinloos hiertegen een klacht in te doenen bij de politie.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 06 apr 2018 21:44

Maar kan door vader wel via burgerlijke rechtbank gevorderd worden.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”