Hoe lang duurt akte van erfopvolging?

Claudiatje
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Hoe lang duurt akte van erfopvolging?

#1 , 29 mar 2018 10:51

Hallo,
kan iemand mij vertellen hoelang een akte van erfopvolging duurt bij een notaris, ik weet enkel als je naar FOD financiën gaat dat het 4 weken kan duren.
Welke procedure moet de notaris nu volgen, er worden enkel levensverzekeringen uitbetaald, alle familieleden zijn akkoord, geen betwisting.
Geen testament.

Dank vd antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken
Berichten: 263

#2 , 29 mar 2018 13:19

ik weet dat je moet aandringen bij de notaris,want die hebben veel tijd!!!!!

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 29 mar 2018 17:56

Kan niemand hier zeggen. Er is een verschil tussen een ‘klassiek’ gezin met eerste huwelijk en enkel kinderen uit dat huwelijk. Geen testament of huwelijkscontract. Dan gaat het meestal snel.
Aan de andere kant heb je overlijdens in tweede huwelijken, kinderen uit verschillende huwelijken, testamenten of huwelijkscontracten enz. Er zijn veel variabelen die allen een impact hebben op snelheid.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 29 mar 2018 18:16

Als je voor een akte van erfopvolging naar een notaris gaat, moet die op dezelfde plaatsen als de Registratie navraag doen of er geen beletsel is om de nalatenschap te vereffenen. Dit gaat in de eerste plaats om na te gaan of de overledene of een erfgenaam geen vervallen schulden heeft to. een dienst van de overheid : belastingen, BTW, RSZ,....
Ook voor die notaris duurt dat 4 weken!!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”