Feitelijk samenwonend

jens79
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Feitelijk samenwonend

#1 , 28 mar 2018 23:48

Hoi,
Ik had eens een vraagje, onlangs is mijn vader overleden. Mijn moeder is ook al een tijdje geleden overleden.
Mijn vader had een nieuwe vriendin leren kennen en was feitelijk samenwonende . Het huis was zijn eigendom en hij betaalde ook alle rekeningen met betrekking tot de woning. Nu is mijn vader plotseling overleden. Mijn zus en ik krijgen te horen bij de notaris dat er geen testament is opgemaakt en dat er geen vruchtgebruik is voor de partner. Mijn zus en ik hebben onderling besloten dat wij het huis gaan verkopen. Wij hadden een voorstel gedaan aan de partner om het huis van ons over te kopen. Dit wil ze niet, dan hadden wij gedacht om een soort contract te laten opstellen dat zij er mag blijven wonen mits een vergoeding ( Huur ) tot het huis is verkocht. Dit wil ze ook niet.
Wat kunnen wij nog doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 29 mar 2018 18:11

Die vriendin heeft nergens recht op. Ofwel betaalt zij huur ofwel verlaat zij binnen een zekere af te spreken periode die woning. Jullie hebben het recht om de verkoop in gang te zetten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”