meerdere vragen bij overlijden moeder - intrekken ouderlijke woning

markd
Topic Starter
Berichten: 20

meerdere vragen bij overlijden moeder - intrekken ouderlijke woning

#1 , 28 mar 2018 21:32

Goedemiddag,

enkele weken geleden overleed mijn moeder. Normaal hoopte ik op juridische hulp van de CM echter gezien mijn moeder 2 eigendommen had zijn we op onszelf aangewezen en hoop ik dat iemand mij kan helpen:
er is akkoord tussen mij en mijn broer. Mijn broer zou het ouderlijke huis betrekken terwijl ik het appartement en de garage, en een financiële compensatie zou nemen voor het verschil in waarde:
- we moeten deze week naar de notaris, hoelang zou het daarna duren dat mijn broer de ouderlijke woonst kan betrekken (op dit moment hebben meerdere onbekenden een sleutel van dat huis. Mijn moeder was heel nonchalant op dat vlak. Mijn broer zou zijn bestaande flat willen opgeven en zo snel mogelijk daar komen wonen)
- mijn moeder heeft 2 garages. 1 van de garages zou verhuurd worden echter we vinden hier niks van terug. Hoe kunnen we het beste die persoon opsporen? waarschijnlijk is huurcontract mondeling
- op de documenten die ik terugvind zie ik dat er exuberante syndicale kosten zijn. b.v. een garage wordt verhuurd voor 30 euro per maand. Syndicale kosten zijn 11 euro per maand. Ben ik als nieuwe eigenaar verplicht hiermee akkoord te gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 mar 2018 09:14

ivm de garage: hang een papier op de poort of in de garage met de vraag met u contact op te nemen VOOR xx/xx/xxxx Indien niet, zal je het slot veranderen, en hebben de huurders geen toegang meer tot de garage. Hoe wordt de huur van die garage betaald? Contant?
Indien er een contract is met een syndicus, zal je moeten blijven betalen.
Ziekenkas komt nooit tussen bij overdracht van een eigendom. Daarvoor moet je altijd bij een notaris terecht. Je had dit al veel vroeger moeten doen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”