Woning betreden na overlijden.Mag dit?

Claudiatje
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Woning betreden na overlijden.Mag dit?

#1 , 18 mar 2018 13:37

Hallo, vader overleden, er is een testament, 2 kinderen en 1 nicht (van de vader), we weten niet wat er in het testament staat, deze week gaan we naar een notaris.
De politie heeft de sleutels, ik heb een papier gekregen dat de sleutels vh huis en de auto beschikbaar zijn in de kluis vd politie en erom mag komen.
Ik ben daar reeds 17 j niet geweest. Naar het schijn is zijn woning zoals dat van een hoarderer(gewoon een doorgang met overal rommel rond.)
Wij willen actie ondernemen om alles stop te zetten en leeg te maken. Mogen ik en mijn broer de woning betreden, zonder die nicht, mits foto's maken of beter met een deurwaarder?
Met dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4629
Locatie: Diest

#2 , 18 mar 2018 14:37

Beste

Woning betreden mag. Wel niets meenemen. Het minste wat u meeneemt betekent de facto dat u de erfenis aanvaardt (ook als nadien zou blijken dat er schulden zijn)
Het lijkt me wel nogal bizar dat u zou overwegen om een deurwaarder mee te nemen, maar er blijkbaar niet over denkt om met de 3 erfgenamen af te spreken... Dat lijkt me in elk geval goedkoper...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”