Stiefvader weigert object met emotionele waarde af te staan

MariaMJ
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

Stiefvader weigert object met emotionele waarde af te staan

#1 , 15 mar 2018 13:28

Hoi

Ik ben hier een paar jaar geleden ook wat advies komen inwinnen mbt een heel pijnlijke aangelegenheid nav het onverwacht overlijden van mijn moeder.

Het is inmiddels bijna 3 jaar geleden dat ze is heengegaan, en na heel wat problemen met mijn stiefvader (heeft mij buitengepest uit het familiebedrijf ed) zijn alle banden verbroken.

Ik ga niet in detail treden over het hoe en wat, maar er zijn schrijnende toestanden geweest. Ik heb meerdere malen een poging gedaan om een persoonlijk aandenken van mijn moeder te kunnen krijgen, maar zonder resultaat. Ik heb het allemaal wat tijd gegeven maar de laatste tijd steekt dit weer enorm. Ik had een erg goede band met mijn moeder, ze zou dit niet gewild hebben.
Ze hadden hun (serieuze) problemen, maar op papier waren ze nog getrouwd en heeft hij dus alle rechten (vruchtgebruik) in handen..

Mijn vraag is: wettelijk heb ik geen poot om op te staan, maar kan ik op de een of andere manier druk uitoefenen (via vredegerecht ofzo) om toch een persoonlijk aandenken van mijn moeder te kunnen bemachtigen?
Ik heb al via een bemiddelaar (kennis) geprobeerd maar zonder resultaat. Zou het gerecht hier toch oor naar hebben?
Uit menselijke overwegingen...? Bijvoorbeeld iets waar ik een persoonlijke herinnering aan heb van voor haar huwelijk met die man?
Hoe pak ik dit aan?

Moedeloze Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#2 , 15 mar 2018 15:43

De erfenis van uw moeder zal bij de notaris al afgehandeld zijn . Voor de rest R.I.P . Latere gevoelens zijn van geen tel meer .

MariaMJ
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2018 19:21

De erfenis afgehandeld... Wij werden onder druk gezet om te tekenen en elke vraag van onze kant werd genegeerd...
Ik heb al mails liggen van toen met de vraag om een persoonlijk aandenken, daar werd nooit op ingegaan. Nooit ook maar enig antwoord gekregen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”