Erfenis rechten

Phillipe
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Erfenis rechten

#1 , 20 feb 2018 10:45

Goede morgen ,

Lang verhaal dat ik ga proberen in te korten :-)

Vader en aangetrouwde vrouw wonen in Spanje .
Vader heel zijn leven gewerkt , zijn vrouw niet .
Hadden hier in Belgie een eigendom , verkocht en dus naar Spanje verhuisd en daar woning aangekocht .
Vader komt te overlijden ...blijkt er een huwelijkscontract te zijn met scheiding van goederen op naam van zijn vrouw.
Uit hun huwelijk is er ook een kind (stiefzus) die zich dan ook volledig op dit dossier heeft gestort .
Vader is al overleden van eind 2015 en heb buiten communicatie over een vergeten belgische rekening geen contact over heel die kwestie .
Contact is net voor en na het overlijden van mijn vader zwaar verzuurd en voel dat moeder en dochter alles gedaan hebben om mij overal buiten te houden ....
Graag had ik een beetje richting gekregen wat te doen of mss wat niet te doen en of ik al dan niet iets hoef te verwachten van een eventuele erfenis .

Al bij voorbaat vriendelijk bedankt

Met vriendelijke groeten Phillippe

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 20 feb 2018 12:01

Aangezien de erflater, uw vader, in Spanje woonde verloopt de erfenis volgens de Spaanse wetgeving en niet volgens de Belgische.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”