kuisvrouw steelt 450000 euro

editor.be
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

kuisvrouw steelt 450000 euro

#1 , 18 feb 2018 11:38

Beste

Na het overlijden van mijn grootmoeder (vorige kerstavond) en het overlijden van mijn grootvader (zo'n 2 dingen terug) zijn enkele zaken aan het licht gekomen waar we eigenlijk al voor vreesden. Mijn grootmoeder is reeds 30 jaar dement en grootvader heeft in de periode tussen 2004 - 2008 wel veel te gek gedaan met het geld. De kuisvrouw heeft hem bespeeld, zichzelf zowat verkocht voor diensten en meer dan 450000 euro ontvreemd. Nu goed, we denken met zijn medeweten, maar daar zijn we nog niet zeker van. Ze had volmacht op de rekeningen, dan is het dus eigenlijk wel duidelijk dat het met zijn medeweten is.

Kunnen wij alsnog juridische stappen nemen tegen deze vrouw? Want op dit ogenblik is het gewoon ondergaan en uitgelachen worden. Mijn grootste probleem is dat hij dus ook het geld van mijn grootmoeder aan die vrouw gegeven heeft, tot dat mijn mama haar moeder (mijn grootmoeder dus) onder bewindvoering plaatste en er enigszins wat controle op het geld kon uitgeoefend worden (maar veel te laat dus).

Dit is mijns inziens een duidelijke zaak van misbruik van vertrouwen, het zou al een overwinning an sich zijn als de zaak eens uitkomt en de kuisvrouw uit haar ambt ontslaan wordt. Ze heeft nog een pak andere dingen op haar kerfstok, maar goed, deze hebben niets met ons te maken.

Dus kort, mama erft nog 900 euro.

Hoe zit het met de verjaring van dergelijke feiten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 18 feb 2018 17:14

Ik zou alleszins klacht indienen. Een bankvolmacht mag niet gebruikt worden om zichzelf te verrijken. Een volmachthouder mag verrichtingen doen zoals de titularis dat zou doen. Overschrijvingen zijn na te gaan. Cash afhalingen controleren is moeilijker.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 18 feb 2018 18:47

We heeft al dat geld afgehaald?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”