Hebben Kleinkinderen recht op het erfdeel van grootouders van hun overleden vader

Anoniemeinfovrager
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hebben Kleinkinderen recht op het erfdeel van grootouders van hun overleden vader

#1 , 01 feb 2018 11:41

Beste, mijn grootvader is in december overleden, grootmoeder leeft nog en heeft eigen woning.
Zij hebben vier erfgenamen(kinderen). Waaronder mijn vader die overleden is, gaat mijn vader zijn erfdeel naar ons? En wat moeten wij dan doen,want er word ons niets verteld. Ik weet dat er een testament opgemaakt is bij een notaris. En ik weet ook dat zijn andere drie kinderen moeten betalen, en wij, de kleinkinderen niets. Ik vraag me af of we niet aan de kant geschoven worden, we hebben nog niets moeten ondertekenen ook.. er is geen ruzie in de familie, maar toch wil ik meer informatie omtrent deze situatie. Ook omdat je maar vijf maand tijd hebt om zo een akte van nalatenschap of dergelijke op te sturen?
Mijn oom heeft onze identiteitsinfo, zoals rijksregisternr, geb.datum,.. al "doorgegeven" aan de notaris, maar kan dit zomaar, is dit voldoende, moeten wij niks ondertekenen?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 01 feb 2018 13:29

Dat zal nog wel komen. December is pas enkele weken voorbij. Contacteer even die notaris. Jullie erven als kleinkinderen evenveel samen als jullie vader zou krijgen. Het kan dat jullie niets moeten betalen, want de erfbelasting wordt berekend per erfgenaam. Waarschijnlijk erven jullie minder dan het vrijgesteld bedrag.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”