erfenis overleden echtgenoot

brammus
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

erfenis overleden echtgenoot

#1 , 01 feb 2018 02:16

IK ben weduwe van 67 jaar ik heb het vruchtgebruik van de woning ben met het gewoon stelsel getrouwd geen testament ,ik heb een dochter heb al 24 jaar een maandelijks bedrag gestort op haar rekening met vermelding tussen komst voor de hypoteeke lening voor hun woning af te lossen bedrag is nu al 60.000 duizend euro samen nu mijn vraag is als mijn dochter haar deel opvraag van haar vader van het spaargeld dat ik nog heb kan ik dat weigeren van te geven ,ze heeft al meer dan haar deel gekregen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 01 feb 2018 13:26

Eerste opmerking : moet zij na 24 jaar nog steeds afbetalen?
Bij de vererving kan zij steeds het deel van de overleden ouder opvragen, behalve het deel in de gezinswoning. Er moet wel rekening gehouden worden met uw vruchtgebruik. Dat moet u vergoed worden. Volgens het barema is dat voor u 18.66 %. Ook kan u steeds de reeds gegeven som laten meetellen bij de afrekening.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”