Ingewikkeld!

weduwe33
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

Ingewikkeld!

#1 , 31 jan 2018 00:39

Vandaag ben ik te weten gekomen dat mijn overleden man, samen met zijn twee broers, naakte eigenaar was van de helft van het huis van zijn vader.
Zijn vader is al 25 jaar weduwnaar en 25 jaar geleden, dus nog voor ons huwelijk heeft mijn overleden man 1/3 van de helft van dat huis geerfd.
Er zijn toen succesierechten betaald via de plaatselijke notaris zeggen mijn 2 schoonbroers.
Het huis is in Frankrijk gelegen en mijn schoonvader woont daar al zijn gehele leven, nu gaat hij daar in een serviceflat wonen.
Het huis staat reeds geruime tijd te koop en er zou begin december 2017 een verkoopscompromis getekend zijn door mijn man, zijn 2 broers en hun vader en een koppel kopers onder voorbehoud van lening.
Ik wist daar tot vandaag niets van.
Mijn 2 kinderen (mijn zoon is meerderjarig, mijn dochter minderjarig) zouden nu in de plaats van hun overleden vader komen, volgens mijn schoonfamilie.
Elk van mijn kinderen, 1/12 van dat huis en dat zou plusminus 8500€ zijn.
Hoe moet ik dat nu in orde krijgen, ik kan deze situatie echt niet aan, het compromis en het schrijfverkeer tussen mijn man en zijn vader en de franse notaris zitten allemaal in zijn emailbox en daar kan ik natuurlijk niet in.
Heeft er iemand raad?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 01 feb 2018 13:32

Het is wel de moeite van een notaris in uw buurt in te schakelen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”