Rekening vergeten te blokkeren hoe erg is dat?

weduwe33
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

Rekening vergeten te blokkeren hoe erg is dat?

#1 , 19 jan 2018 00:54

Zes weken na het overlijden van mijn man ontdekken we tussen de papieren dat wij nog een oude spaarrekening met 800€ erop hebben bij Bpost.
Die rekening staat op mijn meisjesnaam en wordt al een jaar of twee niet meer gebruikt.
Voor de rest hebben we bij de postbank niets.
Wij hebben dat vergeten en dus ook de postbank niet op de hoogte gesteld van het overlijden.
Wat moet ik nu doen?
Snel morgen de notaris verwittigen of alsnog met een overlijdensattest naar de post gaan of een uittreksel van die rekening vragen om bij de activa te voegen?
We hebben tot nu toe nog geen attest van erfopvolging gekregen, waarschijnlijk duurt dat zolang omdat mijn dochter minderjarig is denk ik.
Durf het niet gaan vragen in het notariaat, ze gaan zeggen, ze is daar weer.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jan 2018 01:43

Indien deze zaak toch al behandeld wordt door jouw notaris, is het ok om hem hiervan "rustig" op de hoogte te brengen.
In de veronderstelling dat "ze" wat dan ook zouden "denken", zou dit toch het minste van je zorgen moeten zijn.
Innige deelneming!

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”