Nalatenschap

Bart7
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Nalatenschap

#1 , 16 jan 2018 11:28

Beste,
Ik zal kort mijn situatie proberen schetsen .

Na het overlijden van mijn vader 4 j geleden zijn ik en mijn zus zijn belast met de erfenis waar hij in verwikkeld was met zijn broer en 3 zussen.
Door ruzie binnen de familie sleept deze zaak reeds aan van het jaar 2003.
Een 10 tal jaar geleden verkreeg mijn vader via een uitspraak van de rechtbank , dat het huis waar de broer in woont . Terug in de "pot " gaat van de erfenis . Er was bewezen dat de documenten die zijn broer voorlegde om te tonen de hij eigenaar was van het door hem bewoonde pand , vervalst waren. ( door zijn minderjarige dochter die niet mocht getuigen wegens te jong)

Vandaag is er een vergadering bij de Notaris voor de verkoop van een ander pand.

De broer van mijn vader woont nog steeds in het huis dat terug in de erfenis is gekomen ( en moet daar ook voor al die jaren huur voor betalen )
Hij is daar niet opgetogen mee dat hij een grote som zal moeten betalen om in het huis te blijven
...zijn advocaat dreigt steeds met" harde" woorden en juridische stappen(schadevergoeding enz...) naar de andere erfgenamen
-ik voel mij daar helemaal niet goed bij dat dit zo lang aansleept
- het feit dat hij een lang gerechtelijk dossier heeft doet geen goed aan de zaak
- ik vind dat ik weinig medewerking krijg van de Notaris , ik mag al blij zijn dat er ongeveer jaarlijks een vergadering is ....waar eigenlijk zo goed als niks gebeurt

Is er iets dat ik kan doen om de zaak op te lossen ? Te versnellen ?
Heeft u suggesties ?
Ik vind het ongehoord dat dit zo lang aansleept ....

Dank bij voorbaat
Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 16 jan 2018 12:46

Indien u, na de uitspraak van de rechtbank, volle eigenaar bent van een deel van de woning , en voor de anderen is dat ook zo, kan u ontbinding van de onverdeeldheid vragen. Concreet betekent dat desnoods de verkoop , aan uw oom of aan anderen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”