Verkoop woning grootouders

Spruiteke
Topic Starter
Berichten: 6

Verkoop woning grootouders

#1 , 10 jan 2018 17:28

Op 10/1/2017 is mijn grootmoeder overleden. Haar huis werd in oktober 2017 verkocht. Mijn ooms en ik hebben elk recht op 1/3.
Het huis werd een 15.000€ duurder verkocht dan dat er geschat werd. Daardoor moest dit opnieuw aangegeven worden.
De koper betaalde half november de prijs. Alles werd ingestuurd door de notaris. (naar de een bep.dienst omdat wij zogezegd te weinig erfenisrechten betaalden) Mijn oom informeerde bij dze instanties en de notaris zou op 1/12/2017 het geld mogen storten hebben naar ons. Het is nu 10/1/2017 dus de notaris heeft reeds 6 weken het geld bij haar. Mijn oom belde haar met de vraag wanneer dit gestort zou worden en in december zei ze dat er nu geen tijd was. Ondertussen zijn we weer enkele weken verder en nog steeds stortte zij het geld niet door. Hoelang kan zij dit bij haar houden, het kan toch niet dat zij zomaar dit kan achterhouden omdat er zogezegd geen tijd is?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding