Aan- en verkoopakte van huis overleden vader inzien?

4kinderen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Aan- en verkoopakte van huis overleden vader inzien?

#1 , 09 jan 2018 20:27

Onze vader is onlangs overleden en hij was op huwelijkse voorwaarden hertrouwd. Nu vermoeden wij malversaties van onze stiefmoeder en willen we onroerendgoedtransacties inzien die mijn vader de afgelopen jaren gedaan heeft.
Hij was als enige eigenaar betrokken bij dat onroerendgoed en wij, als 4 kinderen, zijn bij testament aangewezen als enig erfgenaam.
Wij weten wie de notaris is en deze weigert de aktes te leveren als we geen toestemming krijgen van onze stiefmoeder.
Wij zijn de wettige erfopvolgers en stiefmoeder is niet betrokken geweest bij deze transakties.
Wat zijn onze rechten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 09 jan 2018 20:41

Was er een huwelijkscontract tussen vader en stiefmoeder.
Verkoopcontracten kan u inzien bij het hypotheekkantoor.
Huwelijkse voorwaarden.....u woont in NL dan best uw vraag herhalen op www.rechtenforum.nl

4kinderen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jan 2018 20:48

Ze woonden in Belgie en was huwelijkscontract met koude uitsluiting. Er was geen hypotheek.
Ik weet bij welke notaris de akte ligt, maar hij is bekende van mijn stiefmoeder en ligt nu dus, volgens mij tegen alle regels, dwars.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 09 jan 2018 21:44

Dus duidelijk Nederland ...en dan heb ik huwelijkse voorwaarde met een diepvries uitsluiting :mrgreen:
Ga naar een andere notaris en laat die het opvragen of op zijn minst nazien en uitleggen waarom het niet zou gaan.
Bij mijn weten in principe bij het hypotheekkantoor van het arrondissement waar eigendom gelegen is.
http://www.kadaster.be/De_gids/Eigendomsakte
viewtopic.php?f=52&t=20294&start=15

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”