Einde vruchtgebruik

Turbo1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Einde vruchtgebruik

#1 , 08 jan 2018 13:20

Beste,

Ongeveer 4 jaar geleden is mijn moeder overleden. Ikzelf werd naakte eigennaar van haar woning en haar vriend kreeg recht van bewoning. Na veel weg en weer geschrijf tussen advokaten en een gewonnen rechtzaak (geplunderde rekening de dag van haar dood) is de vruchtgebruiker vertrokken. De reden hiervoor: er was opnieuw een rechtzaak opgestart ivm de plaats- en inboedelbeschrijving die niet in orde was en de vruchtgebruiker wilde het geld niet terugbetalen. Er werd een akkoord opgemaakt dat hij het huis op 1 januari zou verlaten. Er werd bevestigd dat het huis in goede staat en proper zou worden achtergelaten. (Hiervan wordt nog een akte opgemaakt bij de notaris)
De"vruchtgebruiker" heeft idd het huis verlaten, maar in welke staat. Zelf kan ik nog niet binnen maar buiten is het om bij te huilen. De electrische toegangspoort vanvoor: kapot: de motoren liggen er naast te roesten, grasmachine van 4000! Euro(was nog in garantie bij overlijden: kapot
De tuin: overal steenbrokken, oude houten ruiten in het gras, plastic buizen, een oude beukhaag volledig uitgegooid en ligt daar maar op een hoop in het gras (mos) terras groen(nooit afgespoten)... noem maar op...
Binnen zie ik ook al verschillende gebreken: meubels weg: deuren en (bij overlijden 2jaar oude) gordijnen kapotgekrabt door zijn katten (moeder zelf had geen katten)
Helaas geen plaats en inboedelbeschrijving... ikzelf heb wel 2 bladzijden met fotos en een handtekening van hem met de inboedel. Ook werd het huis geschat bij overlijden. Hier heb ik enkele fotos van de tuin, de binnenkant (schattingverslag) hierin staat ook dat het huis goed onderhouden was en in goede staat, bij positieve punten staat opnieuw het onderhoud, de mooie verzorgde tuin, en goed onderhouden woning, geautomatiseerde toegangspoort,...

Mijn vraag nu: kan ik met dit schattingsverslag en facturen verder of is dit een verloren zaak? En zal alles op mijn kosten te repareren zijn? Is het niet de bedoeling dat de vruchtgebruiker alle herstellingskosten draagt van bv. Automatsche poort, kapotte rolluiken? Of dien ik te bewijzen dat ze vroeger wel in goede staat woren? Al zal de vruchtgebruiker dat wss tegenspreken
Na 4 jaar miserie met die man dacht ik er eindelijk vanaf te zijn, maar het spelletje begint nu pas. Het is bijna niet mogelijk dat het huis waar ik opgegroeid ben in 4 jaar tijd zo omgewoond is, ik hoop toch dat hiertegen iets te beginnen valt...

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding