Zelf geschreven dading.... Overeenkomst voor verdelen erfenis

Mi Sueno
Topic Starter
Berichten: 173

Zelf geschreven dading.... Overeenkomst voor verdelen erfenis

#1 , 28 dec 2017 10:57

Gisteren naar de advocaat geweest omdat er bij onze verdeling 1 iemand nogal dwars ligt. Vooral voor de verkoop van de woning. Wij ( mijn zus en ik) krijgen nooit onze broer aan de telefoon maar wel zijn vrouw, onze schoonzus dus. En zij gaat alles regelen.... Denkt dat zij een advocate en notaris is en alles weet, en alles wat zij uitkraamt is echter onzin en uit haar nek geklets.

Onze advocaat heeft dus een brief gestuurd, met de vraag om toch tot een minnelijke schikking te komen en dit voor half januari, met de vraag de tegoeden mee te deblokkeren maar vooral om de verkoopprijs en wijze van verkoop van de woning overeen te komen. Indien geen reactie hier op start er een gerechtelijke procedure.

De advocaat is nu echter op vakantie vertrokken en ik vroeg me af of wij als erfgenamen zelf een dading op papier kunnen zetten, met overeengekomen verkoopprijs en wijze , en de zaken waar nog discussie over is uit te klaren..

Of wachten we beter de terugkomst van de advocaat af? We verwachten elk moment een telefoontje van de schoonzus, en ik wil graag nog eens met mijn broer en zus samenzitten en alles uitklaren zonder dat zij haar moeit, maar dat moet alles wel op papier staan niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 28 dec 2017 12:12

Het is inderdaad de broer die je nooit aan de telefoon krijgt die de overeenkomst moet tekenen en niet de schoonzus. Vraag is of de broer zal willen tekenen als z n vrouw hem opport om dat niet te doen ...

Of uw schoonzus alleen uit haar nek kletst en alleen onzin uitkraamt kan ik op basis van uw post niet oordelen.

Als de stijl van uw vraag de verzuurdheid van de familieband illustreert dan laat je mi ook de minnelijke overeenkomst best door uw advocaat afhandelen.

Mi Sueno
Topic Starter
Berichten: 173

#3 , 28 dec 2017 13:34

Wel als je beweerd, dat je na je aangifte nalatenschap , pas na een jaar je successie moet betalen en de wet heel goed hierover kent, en dan zegt dat wij dus meer dan tijd genoeg hebben om die te betalen dan klets je uit je nek,
Als je zegt dat landbouwgrond en bouwgrond hetzelfde is en niet te overtuigen bent hiervan.....
Als je beweerd dat de notaris ons tijdens de vorige verdeling heeft bedrogen, omdat hij uitvoerde wat in vader zijn testament stond, en er NIET aan het reservatair deel is geraakt, maar spreekt over onterft zijn :lol: En dat zijn maar enkele uitspraken, Het is hopeloos, ik wil met mijn broer erover praten en zij kan het beter uitleggen zegt ze dus moeten we het met haar doen. :roll:

Wij gaan je raad volgen, en zullen inderdaad afwachten tot de advocaat terug uit vakantie is , zij kregen tot dan de tijd om erover na te denken.

Aan allen een heel fijn Nieuw Jaar gewenst!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 28 dec 2017 18:03

En uiteraard alleen tussen broers en zus geen schoonfamilie.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”