Schenking

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

Re: Schenking

#31 , 29 dec 2017 14:04

Als je geen indexering wil dan moet het voor de invoegetreding van de nieuwe wet geregeld worden en vervolgens een notariële verklaring laten opstellen dat er wordt afgezien van de nieuwe wetgeving.

Met indexering is het niet denkbeeldig dat je binnen x jaren meer aan uw broer en zuster moet betalen dan je zelf hebt gekregen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sven89
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#32 , 29 dec 2017 14:11

inderdaad daarom juist en wie weet op hoeveel deze indexering berekend word..
denk dat we dringend eens bij de notaris moeten gaan samen zitten want anders word het te ingewikkeld..

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#33 , 29 dec 2017 14:33

Om 100 percent zeker te zijn moet men de publicatie in het Staatsblad afwachten.
Nieuwe erfrecht - wet van 31 juli 2017 - is gepubliceerd in BS van 1 september 2017.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”