erfenis.

ERIKVS
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

erfenis.

#1 , 17 dec 2017 12:33

Na het overlijden van mijn vader is de erfenis verder afgehandeld door een notaris. aangezien ik enig kind was, waren er geen problemen en is deze snel afgehandeld. Nu 4 jaar later, blijkt er toch nog een erfgename te zijn. Aan de hand van een geboorte akte die mijn vader niet getekend heeft, blijk ik nu een halfbroer te hebben.

Kan deze aanspraak maken op een deel van de erfenis?

Ik heb me laten vertellen dat de notaris zijn werk niet goed gedaan heeft, en hij mij niet meer kan aansprakelijk kan stellen voor het gekregen bedrag. Er zou zelfs een verzekering bestaan die notarissen verplicht zijn af te sluiten om zulke gevallen op te lossen.

Alvast bedankt voor de raadgeving.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 17 dec 2017 12:39

Wat bedoelt u met 'een geboorteakte die mijn vader niet getekend heeft": wil dat zeggen dat het kind NIET officieel door hem erkend was? (op de gemeente)

arabescato
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 dec 2017 13:34

Op welke grond wordt er aangetoond dat het kind van uw vader is?
Beweringen die op niets steunen zijn loos en hebben geen enkel gevolg.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 17 dec 2017 14:23

Wat heeft de notaris verkeerd gedaan?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”