Testament

Bedrogen dochter
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Testament

#1 , 08 dec 2017 19:21

Is een gekopieert testament geldig als het originele vernietigt is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 08 dec 2017 21:39

Neen. Een testament dient geschreven te zijn door de erflater eigenhandig , gedateerd en in origineel gehandtekend.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Bedrogen dochter
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 dec 2017 21:33

Die vrouw is na het overlijden van mijn vader bij de notaris geweest met een getypt maar niet geregistreed testament,gelukkig was dat niet wettelijk,we zijn nu 6 maand later ,het ouderlijk huis is verkocht en nu komt ze opnieuw met een kopie van een vernield testament,wij maken ons toch zorgen .

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 10 dec 2017 21:57

Die vrouw .....en welke verband met uw vader?
Volgens mij geen kans op slagen .... een kopie is geen testament ... de originaliteit kan al niet meer gecontroleerd worden.. met plakken en knippen kan men daar een handtekening onder zetten.
Had uw vader een schrijfmachine - hou deze dan maar al zeker bij ... stel het is getypt dan kan men al vaststellen of die schrijfmachine van uw vader daarvoor zou kunnen gebruikt zijn. ( lettertype - slijtage letters - mogelijk het lint ... als het een redelijke moderne is met een carbonlint kan u daar misschien bij afrollen nog te tekst op vinden).

Bedrogen dochter
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 dec 2017 22:28

Die vrouw was 27 jaar en getrouwd ,geen familie van ons maar heeft wel mijn vader hoe zeg je het helemaal gepluimd,de schrijfmachine was waarschijnlijk haar computer,ze hoopt waarschijnlijk om nog een deel van ons erfdeel te bemachtigen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”