Overlijden vader / erfenis

patrickdc
Topic Starter
Berichten: 4

Overlijden vader / erfenis

#1 , 05 dec 2017 09:36

Beste,
10 dagen geleden vernam ik via een zeer korte mail (1 lijntje) vanwege m'n broer dat m'n vader overleden is, hij verstuurde dit via de email account van m'n vader. M'n broer z'n email adres heb ik niet meer, dat heeft hij recent gewijzigd en sinds hij 3 jaar geleden de PIN code en kaart van m'n vaders bankrekening heeft kreeg ik nauwelijks nog contact met hem. (wat vraagtekens oproept al vindt hij zelf van niet)
Ikzelf woon in een afgelegen gebied in Azie, gewone post doet er 6 weken over om in Belgie te geraken en omgekeerd als het al terechtkomt ...
Welke stappen kan/moet ik ondernemen teneinde de nalatenschap te regelen ? De ouderlijke woning werd in February laatstleden verkocht (ik volgde dit via een immo site, er werd me door broer of vader niks over gemeld) dus ik veronderstel dat het volledige bedrag - kosten nog op m'n vaders rekening staat en dat dit ongeveer het enige te verdelen goed betreft.
Kan ik op één of andere manier te weten komen welke notaris aangesteld werd , en zal die me "proberen te vinden" ook als m'n broer weinig of geen informatie over mij doorgeeft ? (ikzelf ben al 7 jaar ingeschreven op de Belgische ambassade in het land waar ik woon en dus "vindbaar")
dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 dec 2017 10:40

Je kan een eigen notaris aanstellen die u zaken kan regelen in ons land.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”