Na minnelijke verdeling onregelmatigheden vinden

Mi Sueno
Topic Starter
Berichten: 173

Na minnelijke verdeling onregelmatigheden vinden

#1 , 29 nov 2017 08:52

Kan er na verdeling van roerend en onroerend goederen na overlijden van de ll en aangifte succesie , nog overgegaan wordt tot een procedure bij rechtbank? Indien er dus toch zou blijken dat 1 van de erfgenamen zich "verrijkt " heeft toen hij een volmacht op de rekeningen had.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 29 nov 2017 10:18

Jawel. Dit valt onder de noemer misbruik van vertrouwen, fraude en zelfs diefstal.
Een volmacht op de bankrekening betekent dat men verrichtingen zou doen in de plaats van de volmachtgever, zoals hij die zou doen. Het is zeker geen alibi om zichzelf te verrijken.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Mi Sueno
Topic Starter
Berichten: 173

#3 , 29 nov 2017 12:57

:P Beste Wanton. Alvast bedankt. Hiermee kunnen wij al heel wat. Als wij nu hieraan beginnen wordt de minnelijke schikking een hel.

Reclame

lachertje
Berichten: 273

#4 , 30 nov 2017 15:23

bij leven en welzijn doet men met zijn geld wat hij of zij wilt, dit hebben wij hardleers ondervonden

informeert u heel goed, want kan heel anders uit draaien dan wat u denkt.

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 30 nov 2017 18:38

Het zal er inderdaad op aan komen te bewijzen wie de verrichtingen gedan heeft en dat diezelfde persoon de begunstigde is geworden.
De zaak van lachertje lijkt mij iets anders.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

lachertje
Berichten: 273

#6 , 01 dec 2017 08:14

zie wij hadden bewijzen dat er geld opgenomen werd, veel geld ongeveer 4000€ per maand en dan nog eens 2000 rusthuis, en hebben alles nagekeken advocaat genomen, in erfrecht.
en wij konden er niets meer tegen doen

Mi Sueno
Topic Starter
Berichten: 173

#7 , 02 dec 2017 12:35

alvast bedankt voor jullie antwoorden. Blijkbaar zal onze minnelijke schikking niet zo minnelijk zijn. Degene waarvn we het niet verwacht hadden gaat erg dwarsliggen. Hij wil zelfs niet tekenen voor verkoop huis, indien hier niet een bod hoger dan de geschatte prijs voor komt. Het huis werd bij 1 ste overlijden 4 jaar geleden 210.000 geschat. Er werd 240.000€ aangegeven, meneer wil er minstens 300.000 voor. Een huis van 1960 dat niet gerenoveerd werd , :evil: :evil: :evil:
Ik vraag me af wie dan gaat opdraaien voor alle kosten? En ook voor de boetes die we krijgen als wij dit huis niet in orde brengen voor alle isolatienormen die in voege gaan in 2020.

Dan zijn de onregelmatigheden opsoren nog kinderspel vrees ik.

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#8 , 02 dec 2017 19:14

Beste,
jullie zijn niet verplicht om in onverdeeldheid te blijven. Indien jullie een (openbare) verkoop wensen, kan die dat niet tegenhouden. In dit geval zou ik aanraden een officiële schatter in te schakelen om een huidige normale prijs te bepalen. Vier jaar geleden geschat voor 210.000, dat is ondertussen niet gestegen tot 300.000 €. Dat is teveel verschil.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Mi Sueno
Topic Starter
Berichten: 173

#9 , 02 dec 2017 19:21

Is dit zo??? Ik dacht dat we dit nog enkel zouden kunnen afdwingen als wij eerst een procedure via de familierechtbank opstarten.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”