huwelijksvermogensrecht

pitters Hilda
Topic Starter
Berichten: 53

huwelijksvermogensrecht

#1 , 19 nov 2017 22:05

Voor gehuwden in het wettelijk stelsel zijn er drie vermogens volgens het erfrecht(eigen vermogen man, eigen vermogen vrouw en gemeenschappelijk vermogen voor beiden de helft)
Het eigen vermogen omhelst : gekregen schenkingen ( ook tijdens huwelijk)
Erfenissen en onroerend bezit vóór het huwelijk.
Nu las ik vandaag dat men bezig is het huwelijksvermogensrecht te veranderen en vond het volgende : “Vanaf 1 januari 2018 gelden nieuwe regels betreffende het huwelijksvermogensrecht.
Tot 1 januari 2018 trouwt u automatisch in gemeenschap van goederen.
Dus iedereen zit nu in gemeenschap van goederen en is er eigenlijk geen eigen vermogen ????? Kan iemand mij hier duidelijkheid in brengen aub , want nu begrijp ik er niets meer van.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 19 nov 2017 22:27

De helft van wat u in de krant leest is verkeerd, zoals dit ook nergens op slaat.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

pitters Hilda
Topic Starter
Berichten: 53

#3 , 20 nov 2017 11:07

Heb de tekst nog eens nagelezen. . Het was wel degelijk een tekst die ik op een betrouwbare website van een advocatenkantoor gevonden had, maar ik heb me vergist. Het betrof hier Nederland en niet ons land

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”