Stiefvader sterft en heeft ons opgenomen in testament zei hij, worden wij daarna op de hoogte gebracht van testament

Cherocee
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

Re: Stiefvader sterft en heeft ons opgenomen in testament zei hij, worden wij daarna op de hoogte gebracht van testament

#16 , 05 nov 2017 15:17

Amai merci mijn broer wist helemaal niet wat hij tekende, en ikzelf heb me volledig vertrouwd op ma en zus

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#17 , 05 nov 2017 18:05

Beste

Helaas. Wat uw broer betreft : ASS staat niet gelijk aan onbekwaam in juridische zin. Wat u betreft : ol word daar zo droevig van. waarom tekenen mensen toch van alles zonder zich deftig te bevragen om dan nadien pas te gaan nadenken....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 06 nov 2017 14:45

Amai merci mijn broer wist helemaal niet wat hij tekende,
Is uw broer "handelingsbewkaam"? Indien niet, zou zijn verwerping van de erfenis kunnen aangevochten worden. Die had immers moeten ondertekend worden door zijn bewindvoerder in dat geval, niet door hemzelf.
en ikzelf heb me volledig vertrouwd op ma en zus
U zegt zelf dat uw zus twee kinderen liet links liggen (ik vermoed dat u daarmee uzelf en uw broer bedoelt)? Waarom gaat u af op wat de personen zeggen die er net alle belang bij hebben dat u een verwerping tekent? :roll: Da's een beetje als een offerte voor een openluchtzwembad tekenen, terwijl u op een appartement woont...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Cherocee
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#19 , 11 nov 2017 12:32

Ja is ook zo ik had dat nooit mogen doen, maar dit had ik ook nooit verwacht dat dat bij o s zou gebeuren

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 13 nov 2017 09:18

Ja is ook zo ik had dat nooit mogen doen, maar dit had ik ook nooit verwacht dat dat bij o s zou gebeuren
Tja, jammer genoeg is uw handtekening en die van uw broer niet zomaar een krabbel, maar een juridisch sluitend bewijs dat u akkoord gegaan bent met de inhoud van het document dat u getekend hebt. Laat dit een (weliswaar dure) les zijn voor de toekomst...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”