SCHENKING KUNST

METALLECHINEZEN
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

SCHENKING KUNST

#1 , 23 okt 2017 11:56

MIJN OUDERS HEBBEN AAN DE KINDEDEREN EEN ZELF GESCHREVEN SCHENKING GEGEVEN

MET DE VERMELDING

Bij deze wensen wij te melden dat wij jullie gezamenlijk en in onverdeeldheid
Op datum eerstkomende kunst ( zie de afbeeldingen op dit blad)
zal overmaken als handgift

Dit is aangetekend verstuurd , en we hebben allemaal aangetekend geantwoord
Daar we met zes zijn is de vraag
moet iedereen zijn zegen geven of telt de meerderheid
Bij een verkoop van bepaalde stukken ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 23 okt 2017 12:58

Iedereen moet zijn akkoord geven. Als een of meerderen geen akkoord willen geven dan rest je naar de rechter stappen om uit onverdeeldheid te kunnen treden.

METALLECHINEZEN
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 nov 2017 11:31

Nog een bijkomende vraag
Wat zijn de gevolgen als men toch overgaat tot de verkoop van bepaalde stukken zonder iedereen in te lichten

En voor de registratie van de schenking aan 3 procent
kan een persoon dit alleen doen of is het enkel mogelijk als dit gezamenlijk gebeurd

Reclame


Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 nov 2017 16:25

Nog een bijkomende vraag
Wat zijn de gevolgen als men toch overgaat tot de verkoop van bepaalde stukken zonder iedereen in te lichten
Dit kan niet. In dat geval is de verkoop ongeldig en zal de transactie teruggedraaid worden. Als de koper hierdoor schade lijdt, zou hij dit mogelijk kunnen verhalen op de verkoper(s).
En voor de registratie van de schenking aan 3 procent. Kan een persoon dit alleen doen of is het enkel mogelijk als dit gezamenlijk gebeurd
Geen idee of dit zou kunnen (je bedoelt dan: de waarde van kunst laten schatten, dit delen door 6 en dat deel aangeven als schenking?)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”