Erfenis

twintop
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Erfenis

#1 , 08 okt 2017 20:09

In Juli jongstleden is mijn Moeder overleden, ik heb het overlijden door voor mij wildvreemden moeten vernemen daar ik al jaren geen contact meer had met mijn Moeder.
Ze heeft samen met m'n stiefvader een huis als eigendom, waarvan de langstlevende het vruchtgebruik heeft, ze hebben een samenlevingscontract. Het huis is gekocht door hun beiden en in Notariéle akte staat dat ieder de helft zou krijgen bij eventuele verkoop naar aanleiding van het overlijden van 1 van beiden.
Doch m'n stiefvader is na een trombose niet meer in staat om voor zichzelf te zorgen (deels verlamd) en aan een rolstoel gekluisterd.
Hij heeft ondertussen de woning verlaten en zijn domicilie bij zijn oudste zoon staan alwaar hij momenteel ook verblijft.
Alle meubels en waardevolle stukken zijn inmiddels ook verdwenen uit de woning.
Is er iemand hier die mij eventueel mijn rechten alsook plichten kan meedelen, daar ik niet wil dat de woning lang zou leegstaan (verkommeren).
Hopend op enige informatie groet ik

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 08 okt 2017 20:41

Best contact opnemen met een notaris en deze alles laten nakijken.
Kan zijn dat moeder alles aan haar echtgenoot verkocht heeft.
Haar echtgenoot heeft bij mijn weten vruchtgebruik.
Edoch als u erfgenaam bent dient u binnen de 4 maanden het erfrecht te betalen
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 7B5q64wezn

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”