woonrecht

matan
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

woonrecht

#1 , 21 sep 2017 20:19

Hallo,
Mijn ouders hebben hun eigendom ( handelszaak) in 1985 verkocht aan de buurman ( een meubelzaak). Onderling en op papier zijn ze overeengekomen dat mijn ouders een huisvesting kregen in de meubelzaak zo lang ze leefde. Mijn vader is reeds in 2005 overleden mijn moeder woont er nog steeds. De meubelzaak is ondertussen reeds 8 jaar geleden verkocht aan een andere meubel gigant. Nu gaan deze verbouwingen uitvoeren en moet mijn moeder ( ondertussen 82 jaar) daar weg.
Hoe kunnen we dat oplossen ?????
Groeten ..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1863
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 okt 2017 16:03

wat staat er precies op papier? een soort huurcontract?

matan
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 dec 2017 12:28

Hallo,
Dat ze daar gratis mogen blijven wonen zolang ze leven .
Vriendelijke groeten
Matan

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 19 dec 2017 13:13

Hallo,
Dat ze daar gratis mogen blijven wonen zolang ze leven .
Vriendelijke groeten
Matan
En staat dat zo in de notariële akte?
Want "op papier" zegt niet veel.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

matan
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 dec 2017 16:21

Hallo,
Er is een papier opgemaakt met de vorige eigenaar waar op staat dat ze daar gratis mogen blijven wonen zo lang ze leven . 10 jaar geleden is deze zaak verkocht aan een andere meubelgigant . Nu gaat deze verbouwingen uit voeren en is dat appartement niet meer beschikbaar voor mijn moeder en is ze reeds moeten verhuizen . Zij willen wel de huur betalen van de nieuwe woning maar al de rest niet meer zoals de nutsvoorzieningen . Eerder was als inbegrepen ( water,elektriciteit ,gas ) .
Vriendelijke groeten
Matan

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 19 dec 2017 17:10

Dat papier is een onderhandse overeenkomst tussen twee partijen.
Niet inroepbaar tegen derden. Telt dus niet voor de nieuwe eigenaar.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”