verdeling roerend goed bij leven

cathdc
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verdeling roerend goed bij leven

#1 , 21 sep 2017 10:40

goeiemorgen,

mijn ouders verhuizen naar een kleinere woonst. Er staat een dure vleugelpiano en die kan niet mee. Dit was steeds de piano waar mijn broer op studeerde vroeger. Nu krijgt mijn broer dit stuk wegens de verhuis. Vermits dit een duur stuk is, vraag ik me af wat er meestal gedaan wordt in deze situaties. Ik heb aangekaart dat ik het toch vreemd vind dat hij een piano ter waarde van 20k+ krijgt en dit zomaar als normaal beschouwd wordt, terwijl ik niks krijg. Het lijkt op die manier een beetje alsof ik een geldwolf ben, maar gezien het grote bedrag vond ik het opportuun dit aan te kaarten. Uiteraard is dit niet goed gevallen. Ik zoek me suf naar een oplossing, en kan wel wat advies gebruiken!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 21 sep 2017 17:55

Hier kun je thans weinig tegen doen. Het is deels een praktische oplossing. Gezien de waarde van de schenking is het normaal dat die to. uzelf gecompenseerd wordt. Dit kan nu, maar het wordt gewoonlijk verrekend bij de afhandeling van de nalatenschap van de schenkers. Geduld dus.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”