buitenlandse erfgenaam

claver
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

buitenlandse erfgenaam

#1 , 12 sep 2017 18:55

in 2015 is mijn echtgenote overleden, zij was van buitenlandse oorsprong. Zij had een dochter die dus erfgename is.
nu wil ik graag het huis, dat wij samen gekocht hebben, verkopen, maar blijkbaar is dat heel moeilijk. ik heb geen contact meer met haar dochter, en het laatste dat ik ervan hoorde was dat zij niet bereid was om naar België te komen om een handtekening te plaatsen voor akkoord voor de verkoop van de woning. wat zijn mijn mogelijkheden, en wat zou het deel zijn dat ik haar moet uitbetalen mocht het toch lukken om te verkopen?
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 13 sep 2017 11:07

Er zijn mogelijkheden om via een plaatselijke beambte of notaris een akkoord en handtekening te bekomen van haar dochter. Bespreek dat met uw notaris.
Wat moet zij krijgen : de helft van haar moeder, verminderd met de afkoopwaarde van uw vruchtgebruik. Hoeveel dat is, hangt af van uw leeftijd.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”