broer afschrijven

dollyprins
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

broer afschrijven

#1 , 11 sep 2017 11:30

Hallo, ik kom uit een familie van 3, ik heb 2 broers, onze ouders zijn allebei overleden (vader onlangs), mijn jongste broer woonde bij hem in, omdat hij schulden heeft en niks kon huren, het huis was van mijn vader en is verkocht geweest. De broer die inwoonde is gaan aankloppen bij het ocmw, hij woont nu op een appartementje. Zijn stuk van de erfenis is direkt naar het ocmw gegaan, maar zijn schulden zijn daarmee nog niet afbetaalt. Hij leeft zeer ongezond (roken en drinken enz..), heeft bijna de leeftijd van 50 bereikt. Mijn vraag is nu : als hij overlijdt, kunnen ze aanspraak doen bij mij (ik heb een eigendom) voor zijn schulden ? Kan ik mij laten afschrijven van hem ? Mijn oudste broer wilt dit ook.
Hartelijk dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 11 sep 2017 11:42

U staat niet in voor de schulden van uw broer. Dus geen probleem.
Een broer kun je niet afschrijven, dat gaat alleen voor de waardevermindering van voorwerpen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”