Ex-vrouw hertrouwd en haar man overleden

yvesvdp
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

Ex-vrouw hertrouwd en haar man overleden

#1 , 10 sep 2017 14:14

Beste forumleden,
Even de situatie schetsen.
Ik ben 22 jaar getrouwd geweest. 4 jaar geleden is mijn ex-vrouw bij een andere man in gaan wonen waar ze toen (wat ik later vernomen heb) al 3 jaar een relatie mee had. Waar ik uiteraard niets van weet.
Vorig jaar December zijn ze getrouwd omdat hij terminaal ziek was (kanker). Nu begin augustus is die persoon overleden.
Nu krijgt mijn ex-vrouw een brief wan de belastingdienst of pensioendienst (dat is me niet helemaal duidelijk) waarin gevraagd word naar mijn volledige loopbaan, waar ik gewerkt heb, hoe lang enz.
Nu is mijn vraag waarvoor dit moet dienen. Want uit ervaring weet ik dat als je iets moet invullen voor vadertje staat dat het je altijd geld kost.
Wat voor kosten riskeer ik hier.

Eventueel nog wat info over mijn toestand al weet ik niet of dit iets ter zake doet maar ik geef het maar even mee.
Ik heb een bijna volledige loopbaan zonder 1 dag te doppen. Sinds de scheiding, nu bijna 4 jaar geleden, ben ik het die alleen voor onze kinderen zorgde.
Zelf ben ik ook nog herstellende van zware kanker (juni 2015: slokdarmkanker fase 3) en maandelijks betaal ik gemiddeld nog 150 euro aan behandelingen en dokters.

Ik kan er echt geen extra kosten meer bij hebben
Hopelijk kan iemand mij hierin wat info of raad geven

mvg Yves

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 10 sep 2017 14:27

Vermoedelijk ivm pensioen.
Hoe oud is uw ex en hoe oud ben jij?
Al met pensioen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

yvesvdp
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 sep 2017 14:31

Mijn ex is 47 jaar en ikzelf 54 jaar, nog niet met pensioen
Ik werk
Mijn ex-vrouw werkt niet (ik denk dat zij in ziekenkas is maar zeker weet ik het niet)

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”