Financieel benadeeld door vader t.o.v mijn zus

zambrotta84
Topic Starter
Berichten: 12

Financieel benadeeld door vader t.o.v mijn zus

#1 , 03 sep 2017 14:16

Beste,

Doorheen mijn leven heeft mijn vader mijn zus steevast financieel benadeeld. Toen ze het huis uit ging kreeg ze een financieel zetje in de rug. 250 000 BEF (6250 euro) omstreeks het jaar 2000. Niet veel later verkocht hij zijn Audi aan haar voor de vriendenprijs van 5000 BEF (125 euro) die zij een jaar later doorverkocht voor ettelijke duizende euros. Toen zij trouwde 8 jaar geleden kreeg zei opnieuw een aardige som cadeau (5000 euro).

Toen ik echter het huis uit ging kreeg ik niets. Ik heb ook nooit een auto gekregen en toen ik onlangs trouwde kreeg ik opnieuw niets. Desondanks hij een vage belofte had gedaan om hetzelfde te doen voor mij als voor mijn zus. Ik heb hem hier op aangesproken, maar hij vindt het blijkbaar niet zo een probleem.

Kan ik hier juridisch iets tegen beginnen of heeft dat geen zin?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 03 sep 2017 15:46

Zolang uw vader leeft doet hij met zijn bezittingen wat hij wil.
Pas bij overlijden kan u optreden als de feiten binnen de drie jaar zijn gevallen.

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 03 sep 2017 18:30

Die termijn van drie jaar is niet van toepassing in dit geval!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

P-Stone
Berichten: 280

#4 , 03 sep 2017 19:38

Ik neem aan dat TS zijn eerste zin moet zijn :
"Doorheen mijn leven heeft mijn vader mijn zus steevast financieel bevoordeeld ." Anders begrijp ik het niet...

zambrotta84
Topic Starter
Berichten: 12

#5 , 03 sep 2017 19:45

Het moet inderdaad bevoordeeld zijn. Ik zal het aanpassen.

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 03 sep 2017 21:57

En inderdaad termijn fiscus speelt geen rol in dit soort zaken.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”