Identiteitskaart

Bianca B
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Identiteitskaart

#1 , 29 aug 2017 11:49

Om een lang verhaal kort te maken.
Mijn vader is vorig jaar overleden en mijn broer en ik erfden dan het huis.
Mijn broer is erin getrokken omdat hij dit ook zou gaan kopen.
Nu een jaar verder heeft hij het nog steeds niet willen kopen en leeft hij er voor niets in.
ik ben al naar de politie geweest omdat hij de grondbelasting en al niet wil betalen en ze dit nu bij mij komen vorderen.

Hij heeft met der tijd ook schulden gemaakt en overlaats lag er een briefje in zijn bus voor een nieuwe pas aan te vragen voor 18/8/2017
Dit heeft hij nog steeds niet gedaan.

Nu is mijn vraag. Van de politie mag ik het huis niet betreden omdat zijn domicilie erop staat. Nu is zijn pas verlopen schrappen ze hem dan uit het bevolkingsregister en kan ik het huis alsnog betreden om dit op te ruimen en te kunnen verkopen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 aug 2017 12:15

neen.
Je zal uw broer voor de rechtbank moeten dagen

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 aug 2017 12:16

Waarom gaat jij naar de politie en niet naar de vrederechter??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

willyboy
Berichten: 897

#4 , 29 aug 2017 12:29

Wie heeft toelating gegeven aan uw broer om dat huis te bezetten ?

willyboy
Berichten: 897

#5 , 29 aug 2017 12:32

Er zitten veel dingen in deze zaak welke de topic starter niet meld in zijn vraagstelling .

willyboy
Berichten: 897

#6 , 29 aug 2017 16:36

Art. 815 BW, eerste lid stelt dat niemand kan worden genoodzaakt in onverdeeldheid te blijven en dat de verdeling te allen tijde kan worden gevorderd, niettegenstaande enige hiermee strijdige verbodsbepaling.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”